Vi er på TikTok!

Forfatter
Håkon Lexberg
Publisert dato

Finn oss ved å søke opp «barnavrus» på TikTok! Foto: Håkon Lexberg

Vi tar sats og hopper inn i noe helt nytt. Fra og med i dag starter vi nemlig med å lage innhold til TikTok for å nå ut til enda flere barn og unge.

Kommunikasjonsansvarlig Stian Johansen sier at noe av grunnen til at vi starter med TikTok, er fordi vi ønsker å være synlige for hele målgruppen vår.

- Den yngre delen av de vi jobber med er ikke aktive på Facebook og Instagram i samme grad som på TikTok, så det skulle egentlig bare mangle at vi hopper på det toget, sier han.

Tall fra Medietilsynet viser til at TikTok har over 1,5 milliarder brukere totalt, og at 65% av norske barn mellom 9 og 18 år bruker TikTok.

Stian mener derfor det er bra å utfordre oss selv, og at vi må henge med i tiden for å nå ut til så mange barn og unge som mulig.

- Det er sunt for oss å gjøre noe helt nytt, og dette krever at vi må tenke litt annerledes rundt hvordan vi kommuniserer, sier han.

Senke terskelen

Målet med innholdet vi skal legge ut på TikTok er ifølge Stian først og fremst at det skal være både relevant, engasjerende og morsomt.

- Det skal selvsagt være knyttet til det vi jobber med, som innebærer å ufarliggjøre vonde og vanskelige følelser og opplevelser, sier han og legger til:

- Og forhåpentligvis kan vi senke terskelen for å snakke om nettopp det.

Han håper det kan føre til at flere får vite om organisasjonen vår, og at det igjen kan føre til at flere finner en vei til den første samtalen om hva de eller noen de kjenner går gjennom.

- Da har vi oppnådd mye, sier han.

Både alvor og fjas

Derfor vil en stor del av innholdet ta opp viktige temaer og spørsmål knyttet til det å vokse opp med rus, men samtidig sier han at det også til tider vil være rom for litt mindre seriøst innhold.

- Vi ønsker å være uhøytidelige og spontane, så det blir en god blanding av både alvor og fjas, sier han.

- Så hvorfor bør folk følge oss på TikTok?

- Ettersom vi er nye på det her, så er det jo en risiko for at vi bare ender opp med å drite oss ut, og det burde være morsomt for alle å få med seg, sier Stian avslutningsvis.

Trykk her for å komme til vår konto på TikTok :-)

Foto: Håkon Lexberg